Wielki powrót Mike’a Millsa, twórcy niezapomnianych Debiutantów, a także spektakularny powrót na ekrany Joaquina Phoenixa, który w C’mon C’mon zagrał swoją pierwszą od czasów Jokera rolę, zaskakując i całkowicie redefiniując swój wizerunek. Jego bohater – Johnny, dziennikarz radiowy – uczy się uważnie słuchać, budować trwałe więzi, naprawiać błędy przeszłości i… przytulać. Kameralny, przepełniony czułością czarno-biały film Millsa buduje mosty pomiędzy pokoleniami, dodaje otuchy i przykleja plastry na nasze najdotkliwsze rany.
[z opisu dystrybutora Gutek Film]
Autorska strategia realizacyjna Mike’a Millsa sprawia, że na naszych oczach prosty melodramat przekształca się w filozoficzny dialog dwóch wrażliwości. Powolne zbliżenia i odjazdy kamery korespondują z refleksyjnym stylem prowadzonej narracji. Stanowią one dwa uzupełniające się wzajemnie modele poznania: z jednej strony – przyglądania się z bliska, z drugiej zaś – widzenia w kontekście, w warunkującym (nas) otoczeniu. Towarzyszenie Johnnemu wprowadza w pole uwagi tematy z tych dwóch porządków: w skali mikro jest to kwestia autentyczności bliskiej relacji dorosłego z dzieckiem, a w skali marko – problem odpowiedzialności pokolenia rodziców za los pokolenia ich dzieci.
Niematerialna, choć wyraźnie odczuwana czułość Johnnego rezonuje z konkretnie mierzalną czułością mikrofonu, który trzyma w dłoni, gdy – w ramach swojej dziennikarskiej pracy – prowadzi rozmowy z dziećmi i młodzieżą. Jedynym, który odmawia mu odpowiedzi, jest jego siostrzeniec, dziewięcioletni Jessie (Woody Norman). Bystry chłopiec, sam biorąc na plecy ciężki sprzęt radiowca, zaczyna zadawać Johnnemu niewygodne pytania. Role się odwracają, a co więcej, Jessie (jak Mały Książę) nigdy nie porzuca raz postawionego pytania…
W dialogu, jaki się rozgrywa między tym dwojgiem bohaterów, tak samo ważne jest mówienie, jak i słuchanie, a także to, co między słowami. Bo i pytania – te wyrażone i te, które długo „wiszą w powietrzu” zanim rozmówcy dojrzeją do ich zadania – należą do tych kluczowych: o życiowe błędy i porażki, o przemijanie i nieśmiertelność w pamięci, o zrozumienie własnych emocji i szczerość w wyrażaniu uczuć, o akceptację siebie i empatię względem innych, a wreszcie pytanie tak proste, że aż może najtrudniejsze: co sprawia, że jesteś szczęśliwy?
Harmonogram wyświetleń:
1. KRAKÓW | Kino Pod Baranami | 12 stycznia (środa) o godz. 18:00
Dyskusję wokół filmu poprowadzi mgr Anna Piskorska – filmoznawczyni, absolwentka studiów międzywydziałowych (filozofia, religioznawstwo, kulturoznawstwo) i doktorantka w Instytucie Sztuk Audiowizualnych UJ. Prowadzi autorskie kursy na Wydziale Filozoficznym Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Wydarzenie na Facebook’u > tutaj
Bilety > tutaj
2. POZNAŃ | Kino Muza | 12 stycznia (środa) o godz. 20:00
Spotkanie po projekcji poprowadzi dr Andrzej Marzec – filozof, krytyk filmowy, doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Instytucie Filozofii UAM w Poznaniu, redaktor „Czasu Kultury”.
Wydarzenie na Facebook’u > tutaj
Bilety > tutaj
3. ŁÓDŹ | Kino Charlie | 14 stycznia (piątek) o godz. 18:00
Spotkanie poprowadzi dr Marcin Maria Bogusławski – adiunkt w Katedrze Filozofii Współczesnej UŁ. Zajmuje się m.in. (post)humanistyką i (po)nowoczesnością. Interesuje się teatrem, zwłaszcza muzycznym, oraz literaturą. Lubi fotografię i film.
Wydarzenie na Facebook’u > tutaj
Bilety > tutaj
4. KATOWICE | Kino Światowid | 19 stycznia (środa) o godz. 19:00
Rozmowę po filmie poprowadzi dr Alicja Pietras z Instytutu Filozofii Uniwersytetu Śląskiego.
Wydarzenie na Facebook’u > tutaj
Bilety > tutaj
5. WARSZAWA | Kino Muranów |26 stycznia (środa) o godz. 19:00
Wydarzenie na Facebook’u > tutaj
Bilety > tutaj
Opracowanie: Anna Maria Piskorska
Skomentuj